emobilita – partneři

působivá proměna

Jak se na nástup eMobility připravuje prodejní a servisní s퍠

M

odel ENYAQ iV se v showroomech přidá ke stávajícím modelům s elektrickým pohonem. Novinky řady iV (CITIGOe iV, ale i hybridy SUPERB a OCTAVIA) se do prodeje dostávají postupně od loňského září a přizpůsobit se jim museli také prodejní a servisní partneři. 

Nabíjení podle kapacit prodejů

Nutností se kromě proškolení zaměstnanců stalo především doplnění infrastruktury o nabíjecí prvky. Standardem jsou dva wallboxy značky ŠKODA – jeden slouží k prezentaci přímo v showroomu, druhý pro demonstraci funkcí v místě předávání vozu. V zázemí je pak jedna mobilní nabíječka a jeden dobíjecí bod, oboje o výkonu 11 kW. „Jde o základní minimum, pro dealerství jsme připravili takzvaný ŠKODA Charging Matrix (dobíjecí matice – pozn. red.), který doporučuje počet a výkon nabíjecích prvků na základě předpokládaného počtu prodaných vozů,“ upřesňuje Jiří Pitrmoc z oddělení VBO/1 – Distribuční strategie a speciální projekty. Pokud například od prodejce odeberou zákazníci šest až deset elektromobilů týdně, měl by disponovat deseti dobíjecími stanicemi včetně jedné o výkonu 50 kW.

měsíců nebo 30 tisíc ujetých kilometrů činí interval, po kterém musí majitel elektromobilu zajet na první povinnou servisní prohlídku  

minimálně na takovou hodnotu budou dealeři nabíjet elektroauto při předání zákazníkovi

Digitální představení

Dealerství si mohou vybrat dvě základní varianty, jak elektrovozy prezentovat. První možností je umístění před speciální zástěnou, u které auto doplňuje stojan s wallboxem. Ve druhém případě najdou návštěvníci vedle vozu interaktivní stojan (viz obrázek). Ten je kromě nabíječky vybavený velkou dotykovou obrazovkou, která zákazníky provede specifikacemi vozu či možnostmi dobíjení. Obsahuje i zajímavé nástroje, které mohou potenciálního kupce přesvědčit o výhodách elektromobilu, například kalkulátor dojezdu nebo nástroj na srovnání nákladů provozu elektromobilu s vozem se spalovacím motorem.

Jak na baterie

Vysoké nároky klade eMobilita také na servisy. Partneři značky se dělí do tří úrovní v závislosti na kvalifikaci pro práci pod vysokým napětím. Servisy první kategorie, která je povinná pro všechny partnery, se starají jen o základní údržbu vozů. Ve druhé už zvládají i manipulaci s baterií, nesmějí však do ní zasahovat. Partneři na třetí úrovni pak smějí provádět i opravy uvnitř baterie. O případné specifické problémy s bateriemi se postará servisní tým výrobce či importéra. Vzhledem k rizikům, která může práce s vysokonapěťovými bateriemi přinášet, musejí být všechny servisy vybaveny také tzv. karanténou. Jde o prostor pod širým nebem, vzdálený minimálně pět metrů od ostatních vozů, budov a hořlavých objektů. RED