Ubytování snadno a rychle

Jednoduchý online rezervační systém Booking ŠKODA Ubytovny nahradil papírové formuláře

Vyplňte údaje o ubytované osobě a kontaktu, který zodpovídá za rezervaci. U stávajících zaměstnanců si systém automaticky načte informace ze SAP.

Zvolte termín, lokalitu a typ ubytování.

Vyberte si ubytovnu, která se vám líbí, a klikněte na tlačítko Vybrat ubytování.

Zvolte způsob úhrady. Zde si můžete vybrat z možností Nákladové středisko, nebo Ubytovaným.

V posledním kroku se vám zobrazí rekapitulace objednávky a vy odešlete rezervaci.

Poté vám přijde potvrzovací SMS zpráva, ve které najdete veškeré informace o vašem ubytování.

N

ástroj, který výrazně zjednodušil práci jak zaměstnancům, tak pracovníkům SPP/4 – Sociální služby, se v září objevil pod hlavičkou Booking ŠKODA ubytovny v sekci Moje aplikace na ŠKODA Space. Elektronický způsob rezervování ubytování je jedním z projektů týmu SVP (ŠKODA Verbesserungsprozess), který usiluje o snižování administrativní zátěže a odstranění nadbytečných úkonů napříč ŠKODA AUTO. Útvar SPP/4 se snaží o digitalizaci svých benefitů s cílem zkvalitnit poskytované služby uživatelsky přívětivou obsluhou se zohledněním snižování administrativní zátěže a ekologických dopadů. Proto využilo již funkční platformy a ve spolupráci s útvary GGP – Procesní a organizační management, SVP, FIA – IT – řídicí a podpůrné procesy a Technickou univerzitou v Liberci ji upravilo na uživatelsky přívětivý systém pro rezervaci a správu ubytovacích kapacit v okolí závodů Mladá Boleslav a Kvasiny.

Díky jednotnému systému je rezervace ubytování pro zaměstnance jednodušší, rychlejší a mnohem pohodlnější.

NiCola Tyšerová 

SPP/4 – Sociální služby

Booking ŠKODA slouží všem kmenovým zaměstnancům, ale také stážistům a doktorandům. Oproti minulosti se celý proces formálně zjednodušil. Například schvalování žádostí a rezervace všech typů standardního ubytování probíhají na jednom místě, k dispozici je i možnost hromadných rezervací při náboru více zaměstnanců. Kromě toho obsahuje také správu kapacit, která pracovníkům ubytoven umožňuje sledovat obsazenost, provádět úpravy ze strany pověřených osob a zároveň nabízí tvorbu databáze ubytovaných. Dále slouží k pravidelnému reportingu přednastavených dat formou analýz, reportů a grafů v BI nástrojích. Jednoduchý objednávací systém vznikl na principu klasických turistických aplikací. Uživatelé v pěti krocích vyplní žádost o rezervaci. Upozornění o jejím schválení obdrží formou SMS nebo e‑mailem. RED

Využití platformy ve ŠKODA AUTO

Systém, na kterém je Booking ŠKODA ubytovny postaven, využil tým SVP v době pandemie koronaviru pro rezervace zaměstnanců na testování a osvědčil se. Na stejné bázi rovněž funguje zaměstnanecký program MAL. „V budoucnu chceme na této uživatelsky jednoduché platformě postavit i další nabídky pro zaměstnance,“ říká Petr Mach, koordinátor SVP z útvaru GGP – Procesní a organizační management.



Inventura o směnu rychlejší

Již koncem října proběhne ve všech závodech ŠKODA AUTO inventura s novým systémem

K

aždoroční inventuru se podařilo loni v Kvasinách zkrátit ze tří na dvě směny. Tato úspora nahrává výrobě, kde se nabízí možnost zhotovit zhruba o 800 vozů více. „Každý rok prověřujeme, jak nám mohou dostupné technologie pomoci automatizovat nějakou dosud ručně prováděnou inventurní činnost,“ říká Radek Najman z oddělení FIB/5 – IT Příprava výroby. IT ŠKODA má na digitalizaci inventury velký podíl a spolu s oblastí Výroby a logistiky i Controllingem se projektu věnuje od roku 2016, kdy vznikla centrální inventurní aplikace SCAN4INV. 

Víte, že...

... za časů modelu FELICIA (z 90. let) se inventura týkala cca 5 000 dílů či jejich kompletů a trvala šest směn? Dnes oproti tomu zahrnuje zhruba desetinásobek dílů či kompletů a trvá pouhé dvě směny.

Novinky v inventurách

V procesu sběru dat letos znovu posílí význam mobilních telefonů. „Oproti dosud používaným terminálům jsou levnější a lze je použít pro více aplikací. Navíc jsou online spojeny s centrální databází, a tak můžeme průběh inventury sledovat prakticky v přímém přenosu,“ vyjmenovává výhody Najman.

Jedna z novinek například o několik hodin zrychlí inventuru vychystaných sekvenčních dílů, kde se dříve všechny informace zapisovaly na papír a až poté do systému. Po zpracování dat si pracovníci vytiskli přehledy a teprve následně začali s přejímkou. „Pověření pracovníci nově telefonem naskenují poslední vůz, do kterého byl sekvenční díl namontován, a dále načtou čárový kód naposledy vychystaného dílu na vozíku. Systém okamžitě dopočítá, které sekvenční díly byly vychystány, a informaci zobrazí ke kontrole,“ říká Najman. Další změna se týká Svařoven, kde již nebudou tisknout inventurní lístky na díly vázané ke konkrétnímu vozu. Mobilním telefonem zde zaznamenají pouze kódy vozů a systém k nim odpovídající díly přiřadí. Vylepšení se dočkají také obtížně přístupné úseky linky. „Zaznamenávat se budou pouze krajní vozy a systém vyhledá, která auta se nacházejí mezi nimi,“ vysvětluje Najman. A nakonec se automatizace celého inventurního procesu dotkne i vedlejších linek. Zatímco dříve zastavovala hlavní linka výrobu o půl hodiny dříve, aby se na vedlejších stihly dokončit komplety, nově se i vedlejší linka ponechá rozpracovaná. Pracovníci následně ke každému kompletu přidají informaci, na kterém taktu se nachází a pro který z vozů je určen. Skladba dílů (například rozpracovaných dveří či agregátů) se automaticky dopočte podle technologického kusovníku. Luděk Vokáč

Rozpracované vozy a díly

Letos se proces digitalizace inventury netýká pouze hotových vozů, nejvíce zasahuje do tzv. nedokončené výroby, kdy se po zastavení produkce v provozech nacházejí vozy v různé fázi rozpracování a vychystané díly v neodhadnutelném množství. 

Budoucnost

„Letošní ulehčení inventury nebude poslední. Její automatizace a digitalizace představuje mezioblastní projekt s vysokou přidanou hodnotou, a proto chceme v optimalizacích procesů pokračovat. Inovaci v podobě skenování kódů vozů rozšíříme například do Lakoven. Dále chceme využít data z monitoringu pohybu vozů po linkách, tak aby v některých částech nemuseli zaznamenávat produkty vůbec,“ říká Lenka France, SVP expert oblasti F.

Realizační tým

Tým spolupracovníků z útvarů PL – Logistika značky, PF – Výroba vozů, PK – Výroba komponentů, FCB – Controlling nákupu, mat. nákladů, zásob a FIB – Systémová integrace MGMT zakázek a výroby ve spolupráci s SVP každoročně prověřuje, jak lze technologické trendy a řešení využít v praxi. A odbourat původně manuální nebo zbztečně zdlouhavou činnost.