Baureihe
pro budoucí vývoj značky škoda
Produktové řady automobilky se nově dělí do tří útvarů, vedle kterých vznikl další pro zvláštní projekty
P
roduktové řady neboli Baureihe dostaly novou strukturu. Došlo k proměně útvarů a změnám v jejich vedení. Reorganizace se týkají produktových řad G1 (SMALL), G2 (COMPACT), G3 (MIDSIZE/MEB) a nově vytvořeného útvaru GL (Zvláštní projekty – viz text Strategická náplň). Udělejte si přehled, jak se nyní útvary Baureihe člení a na čem pracují.
G1: Výzvou je nová FABIA
Vedení G1 od 1. června kompletně převzal Jiří Dytrych (do té doby ho vedl společně s Lubomírem Antošem). Zodpovědností útvaru jsou vozy FABIA, SCALA, KAMIQ, ale i elektrické CITIGOe iV. „Vozy tohoto segmentu jsou úzce spojeny s tradičními hodnotami značky ŠKODA a zákazníkovi nabízejí vysokou užitnou hodnotu za rozumnou cenu. Zajistit v této třídě konkurenceschopnost představuje jednu z našich zásadních výzev. Proto také s velkým nasazením pracujeme na nové generaci modelu FABIA. Jsem přesvědčený, že s ní opět naplníme očekávání zákazníků,“ odhaluje cíle Dytrych.
Úkolem útvarů Baureihe je působit napříč automobilkou s maximálním důrazem na produkty značky škoda.
G2: Jak vylepšit SUV
Tento útvar v čele se stávajícím vedoucím Františkem Drábkem zodpovídá za řízení a koordinaci projektů kompaktní modelové řady, mezi které patří vozy OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ. „Pokračujeme v úspěšném zavádění vozu OCTAVIA čtvrté generace na trhy celého světa. Momentálně intenzivně pracujeme na následníkovi našeho největšího SUV KODIAQ. Projekt je v rané fázi, aktuálně probíhají diskuze nad designem exteriéru a interiéru i dalším vývojem. Po technické i finanční stránce detailně prověřujeme možnosti alternativních pohonů a nových prvků mimořádných výbav. Na podzim zahájíme přípravy nové generace menšího SUV KAROQ,“ říká Drábek.
G3: SUPERB i elektromobily
Největší změny se odehrály ve dvou útvarech. Produktová řada G4 byla včleněna do útvaru G3 (MIDSIZE/MEB), a přestala tak samostatně existovat. Novým vedoucím je od začátku července Axel Andorff, který předchozích 20 let působil v automobilkách Mercedes-Benz a SEAT, kde byl členem představenstva za Technický vývoj. Nový útvar má na starosti model SUPERB v běžné i hybridní verzi a také všechny modely na platformě pro elektromobily MEB. „Náš tým věnuje plné nasazení jak společnému projektu nové generace modelů SUPERB a Passat, tak vstupu do elektrické budoucnosti se skvělým modelem ENYAQ iV,“ hlásí Andorff.
Strategická náplň
Nově vzniklý útvar GL – PL Zvláštní projekty ŠKODA AUTO stojí mimo strukturu produktových řad, jelikož mezi jeho hlavní náplň patří strategická témata. Jedná se především o zajištění dalšího rozvoje značek ŠKODA a Volkswagen v Indii, zvyšování jejich tamního tržního podílu nebo zesílení exportu v Indii vyráběných aut do okolních asijských zemí. „Nový útvar GL vznikl kvůli zachování know-how z dosavadního průběhu projektu INDIA 2.0 i zajištění návaznosti jeho řízení. Zahrnuje přípravu čtyř zcela nových modelů – dvou značky ŠKODA a dvou Volkswagen – pro výrobu v závodu v Púně. Vedle toho jsme už začali připravovat projekt India 3.0 a naše zkušenosti využijeme i v nových plánech v Číně a Rusku,“ popisuje Lubomír Antoš. Štěpán Vorlíček
Jiří Dytrych
vedoucí G1 – Produktová řada SMALL
Právě v krizi jsou menší vozy velmi důležité. ŠKODA tradičně nabízí něco navíc – vnitřní prostor, simply clever řešení i výhodný poměr užitné hodnoty a ceny. Během ekonomické krize v letech 2008–2010 jsem působil v Odbytu a pochopil, jak zásadní roli hrály modely FABIA a následně RAPID na našich klíčových trzích. Proto teď s dalšími odbornými útvary včetně Odbytu pracujeme na tom, abychom z tohoto složitého období vyšli se vztyčenou hlavou.
František Drábek
vedoucí G2 – Produktová řada COMPACT
Vedle práce na nové generaci modelu KODIAQ je v centru naší pozornosti nejnovější OCTAVIA. Stala se prvním modelem značky vybaveným novou generací infotainmentu a zároveň druhým vozem s pohonem PHEV. Příprava budoucích projektů se po dobu odstávky výroby nezastavila, naši zaměstnanci pracovali z domova. Neplánovaně jsme si tím ověřili, že jsme připraveni na současný trend digitální komunikace.
Axel Andorff
vedoucí G3 – Produktová řada MIDSIZE/MEB
Pro budoucnost značky jsou stěžejní čisté elektromobily. ENYAQ iV potvrzuje, že si dokážeme poradit i s tímto druhem pohonu. Pro značku ŠKODA musíme najít potřebnou vyváženost, na níž postavíme další růst. Očekávám také nové požadavky od zákazníků, které jistě vyústí v inovovaná simply clever řešení, jak technologická, tak digitální, jakož i zcela nové obchodní příležitosti.
Lubomír Antoš
vedoucí GL – PL Zvláštní projekty ŠKODA AUTO
Projekt INDIA 2.0 bohužel výrazně zasáhla pandemie koronaviru. Uzavření závodu v Púně původně vypadalo na více než tříměsíční odstávku. Díky obrovské iniciativě oddělení Nákupu, Logistiky značky, Plánování a Kvality jsme zpoždění snížili na sedm týdnů. Hodně nám také pomohly nové komunikační technologie.