Technologie / Testování

Vývoj a testování motorů

V Motorovém centru se agregáty testují ve zkušebním prostoru, který je z bezpečnostních důvodů sledován kamerami.

Z

avádění nových agregátů patří k velmi náročným záležitostem. Obecně platí, že příprava nového provedení motoru trvá zhruba čtyři roky a kromě konstrukčních prací obnáší i velké množství testů – od simulací na počítači přes zkoušky prvních prototypů na testovacích stolicích v Motorovém centru až po jízdní zkoušky v automobilech. Specifické zkoušky probíhají i u jednotlivých komponentů motoru. Vždy přitom platí, že se postupuje jasně definovanými způsoby, testy jsou jednoznačně dány tzv. katalogem zkoušek. Mezi nimi například nechybí polycyklická zkouška na brzdovém stanovišti, která trvá 500 hodin, nebo jízdní zkouška na 100 000 km. Před každou zkouškou technici ŠKODA AUTO motory detailně proměří a údaje zaznamenají, po ukončení zkoušky pak probíhá demontáž agregátu a opětovné měření s následným vyhodnocením parametrů. Bezchybný průběh zkoušek je základním předpokladem pro uvolnění agregátu do sériové výroby. Náročné testování má za cíl dosáhnout ideálního chování motoru za všech podmínek a samozřejmě ověřit jeho životnost i stálost parametrů (včetně těch emisních) při dlouhodobém provozu. Když motor ve všech parametrech vyhoví, následují samotné homologační zkoušky a emisní testování, které vyžaduje legislativa.

tření, spotřebu, emise a hmotnost tříválcových motorů TSI EVO snižuje nová povrchová vrstva nanášená pomocí plazmy.