V prosvětlené, vzdušné a prostorné hale tvoří linka na výrobu baterií jednu úhlednou linii. Má tři hlavní části a hotová baterie z ní vychází zhruba uprostřed. V první části, kde je nutné pracovat s vysokou přesností, se kompletují samotné bateriové moduly, ve druhé je vnitřními a vnějšími komponenty vybavena hliníková vana, která tvoří tělo baterie, a ve třetí vzniká sestava řídicí elektroniky, tzv. e-box.

Na první části linky se moduly pohybují ve dvou paralelních tocích: pro levou a pravou část baterie zvlášť. Každý modul přichází od dodavatele nabit na zhruba 20 % kapacity, proto zde musí důsledně dbát na bezpečnost.

Souběžně s tím je ve druhé části linky připravena hliníková vana, která tvoří tělo baterie. Při manipulaci s ní přicházejí nejčastěji ke slovu roboty, ovšem s manuální zálohou za zády. Masivní vana je na lince osazena všemi potřebnými konektory, těsněními, dorazy, pouzdry šroubů, ale také vnějším tepelným štítem, který chrání celou baterii před teplem z výfuku.

Poté přichází na řadu robot, který pomocí vysavače zajistí, aby ve vaně nezůstaly nečistoty. Po „vyluxování“ je vana připravena na tzv. svatbu – tedy setkání vany se sestavenými bateriovými moduly.

Následuje osazení kompletu dalšími komponenty, především okruhem chlazení. Dokončena je také instalace nízkonapěťových propojek, vana dostává výplně a vzpěry.

Před uzavřením baterie krytem se jako poslední montuje e-box, který se připravuje na menší montážní lince v těsné blízkosti, a hlavní montáž tak plynule zásobuje. Tento díl je nutné chránit před elektrostatickým výbojem (ESD). „Podlaha, oblečení a boty musí odpovídat požadavkům na ESD chráněnou oblast, abychom tomuto riziku předcházeli. Před příchodem na pracoviště se každý zaměstnanec změří na speciálním stanovišti, aby se ujistil, že jeho oděv a obuv zajišťují požadovanou funkci,“ vysvětluje Otakar Mašek z útvaru PKM/3 – Montáž baterií, malosériová výroba EA 111.

Po kompletaci prochází baterie testováním. Nejprve se testuje zvlášť těsnost chladicího okruhu i celé baterie. Poté se může vydat na jeden ze třinácti zkušebních stavů pro sérii elektrických testů, které prověřují vysokonapěťové i nízkonapěťové (komunikační) části nebo například kontrolují funkčnost izolace. Nakonec je baterie přímo ve zkušebním stavu nabita na 38 % kapacity. Pak už jen dostane varovné štítky, vlastní typový štítek a putuje do skladu pod dozorem termokamer.