Poděkování zaměstnancům

Milé kolegyně, milí kolegové, milí škodováci,

píši vám, abych se s vámi osobně rozloučil. Společnými silami jsme pracovali na budoucnosti této firmy. Díky naší angažovanosti se ŠKODA stala globálním hráčem automobilového průmyslu, oblíbenou značkou u našich zákazníků po celém světě a zároveň i značkou respektovanou koncernem VW.

Výzev, které s sebou transformační proces v automobilovém průmyslu nepochybně přináší, jste se chopili s odhodláním a zároveň jste s přirozeností sobě vlastní docílili každoročně rekordních výsledků. Podařilo se nám navýšit tržní podíly naší značky, zlepšit její klíčové hodnoty a dlouhodobě zdokonalit její image. Díky tomu se posledních pět let zapsalo jako doposud nej­úspěšnějších v 125leté historii naší společnosti.

Předseda představenstva Bernhard Maier ukončí k 31. červenci své působení ve ŠKODA AUTO. Jeho nástupce zvolí představenstvo na svém srpnovém zasedání a následně jméno zveřejní.

I nyní v časech koronaviru tak mohu konstatovat: Náš tým ŠKODA funguje. První polovinu roku jsme završili jednoznačně pozitivním výsledkem. Něčeho takového dosáhne pouze mimořádně dobrý tým, který se díla chopí s velkou vášní, ctižádostí a typicky škodováckým přístupem „clever together“!

Kromě rekordního provozního výsledku jsme společnost ŠKODA AUTO díky Strategii 2025 připravili na budoucnost. Zároveň jsme učinili důležitá rozhodnutí a provedli rozsáhlé investice: Největší modelová ofenziva v historii naší společnosti je v plném proudu. Přinášíme do České republiky elektromobilitu a vyrábíme baterie pro plug-in hybridy a elektrovozy, přičemž od druhé poloviny roku z výrobní linky v Mladé Boleslavi sjede ENYAQ iV, naše první elektroauto založené na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB). Tímto způsobem zajišťujeme životaschopnost našich českých závodů i do budoucna, a tím i pracovní místa. Naše inovační centra DigiLab v Praze, Pekingu, Púně a Tel Avivu nás významně posouvají kupředu směrem k „simply clever společnosti pro nejlepší řešení mobility“. Kromě toho nám koncern Volkswagen svěřil velkou míru dodatečné zodpovědnosti – například za vývoj nové generace vozů SUPERB a Passat či za regiony Rusko a Indie.

Jsem rád, že se také kultura naší společnosti změnila výrazně k lepšímu. Problémy řešíme otevřeně, s odvahou zkoušíme nové věci a přistupujeme jeden k druhému bez předsudků.

Srdeční záležitostí je pro mě Nadační fond, do něhož jsme téměř před dvěma lety vložili částku 30 milionů eur, abychom zajistili další rozvoj Mladé Boleslavi i našich ostatních závodů v České republice a učinili z nich ještě atraktivnější místo pro život. Společnost ŠKODA AUTO tím jako největší podnik v České republice dostojí své společenské odpovědnosti také za branami svých závodů. I nadále budu s velkým zájmem sledovat jejich vývoj.

Mnoho bývalých kolegů hovoří i dlouho po ukončení svého působení ve společnosti ŠKODA AUTO o „zelené krvi“, která koluje zdejším zaměstnancům v žilách. Tato společnost totiž má – a já věřím, že to mohu po čtyřech letech a devíti měsících v jejím vedení říci – skutečně velmi specifického ducha a panuje zde jedinečná soudržnost. Nakonec je to hlavně o lidech.

Spolupráce s vámi všemi mi byla potěšením a jsem za tuto dobu vděčný. Nyní vstupuje ŠKODA AUTO do další fáze transformace. Přeji svému nástupci i vám všem mnoho úspěchů.

Všechno dobré!

Bernhard Maier


Bernhard Maier

(29. 12. 1959)

1984

Zahájil svou kariéru ve společnosti Nixdorf Computer AG. 

1988–2001

Pracoval pro společnost BMW AG na různých vedoucích pozicích v Německu i v zahraničí, stal se mimo jiné i vedoucím projektu mezinárodní strategie značek. 

2001

V tomto roce převzal funkci ředitele společnosti Porsche Deutschland GmbH.

2010

Byl jmenován členem představenstva společnosti Porsche AG za oblast Prodeje a marketingu. V této funkci výrazně modernizoval obchodní a prodejní organizaci. Pod jeho vedením se podařilo výrazně rozšířit mezinárodní distribuční síť a v celosvětovém měřítku zvýšit objem dodávek zákazníkům na trojnásobek. 

2015

V listopadu tohoto roku byl povolán do funkce předsedy představenstva společnosti ŠKODA AUTO a.s. Podstatnými aspekty nového směřování podniku v rámci Strategie 2025+ byly tematické oblasti elektromobilita, digitalizace a konektivita, nové služby související s mobilitou a spuštění produktové ofenzivy značky. Pod jeho vedením uvedla značka ŠKODA na trh důležité modely KODIAQ, KAROQ, KAMIQ a SCALA a vyvinula ENYAQ iV, který bude prvním připravovaným vozem od počátku pro čistě elektrický pohon. Dále značka zvýšila dodávky vozů zákazníkům na přibližně 1,3 milionu vozů ročně a dosáhla rekordních hodnot tržeb i provozního zisku.