Výroba
Přípravy před začátkem roku
Prosincová odstávka výroby se nesla ve znamení obnov a automatizací 25 provozů
P
ravidelnou odstávku výroby ocenila většina zaměstnanců, která si mohla lépe odpočinout po náročném roce. Pomohla i pracovníkům útvaru PP – Plánování značky, kteří se pustili do činností, jež v průběhu výroby nelze provádět.
Kvasiny
V kvasinské Svařovně například uskutečnili další z řady automatizačních opatření, která přinášejí omezení fyzicky náročné práce. Tentokrát se zaměřili na úsek příčné stěny – nastřelování čepů. Aby se ještě více zlepšila kvalita karoserie, proběhla na lince svařené karoserie výměna technologie pro kartáčování laserového spoje. Ve zdejší Lakovně se pak věnovali činnostem, které se týkaly konzervace dutin s cílem snížit spotřebu materiálu. V průběhu odstávky v Kvasinách také finišovala výstavba nového vjezdu na parkoviště P1 (více se o něm dočtete zde).
Mladá Boleslav
Ve Svařovně M14 proběhla v souvislosti s obnovou zařízení a zlepšení využitelnosti přestavba dopravníkové techniky z Interbus na řízení Profinet. Ve Svařovně M12 změnili způsob nanášení lepidel tak, aby dosáhli lepší kvality lepených spojů na lince motorové kapoty OCTAVIA. Výrobní linku pátých dveří zde doplnily mezizásobníky s cílem stabilizovat a zlepšit využitelnost výroby. V lakovacích provozech probíhaly přípravy na zavedení nové generace vozu FABIA, a to zejména v konzervaci dutin, která byla kompletně vyměněna a připravena pro tento model. Dále ve staré Lakovně rekonstruovali klíčové části dopravníkové techniky, na které je závislý celý závod. Lakovna M18 se soustředila na práce, které v budoucnu zvýší flexibilitu celého závodu při zavádění dalších modelů. V Montáži M1 pokračovala výstavba dopravníkové techniky sedaček a v hale M13 došlo k rozšíření zásobníku paletových rámů podvozku na zástavbě.
Vrchlabí
Ve vrchlabském závodě proběhla automatizace vrchního a spodního dílu mechatroniky převodovky DQ200, čímž se sníží riziko poškození dílů a zlepší ergonomie práce. Jana Bělská
170
aktivit ve všech závodech ŠKODA AUTO proběhlo v celkem 25 halách
90
pracovníků tyto aktivity koordinovalo
80
externích dodavatelů se na změnách podílelo