Tour de France – ŠKODA AUTO
V čele pelotonu
Značka ŠKODA podpořila už posedmnácté v řadě největší cyklistický svátek roku
P
ozornost fanoušků cyklistiky se koncem srpna a v září upřela do Francie. Na místních silnicích totiž probíhala největší sportovní událost tohoto roku, 107. ročník Tour de France. Nejslavnější cyklistický etapový závod světa opět uchvátil dramatickým průběhem a skvělými sportovními výkony. Před zraky milionů diváků byla hodně vidět také značka ŠKODA, která se opět ujala role oficiálního hlavního partnera závodu, přezdívaného Stará dáma.
21
etap
176
cyklistů
22
týmů
218
Kilometrů měřila nejdelší etapa
ENYAQ iV na trati
Jednou z hvězd pelotonu letošní Tour se stal elektromobil ŠKODA ENYAQ iV. Speciálně upravený model vezl v páté etapě, den po světové premiéře, ředitele závodu Christiana Prudhomma, který z jeho kabiny koordinoval průběh závodu. Zvláštní výbava vozu zvaného Red Car umožnila charismatickému šéfovi, aby byl v neustálém kontaktu se závodními komisaři i dalšími organizačními vozy a předával si s nimi informace o aktuálním průběhu závodu. Čistě elektrické SUV se zhostilo role Red Car ještě ve dvou etapách v závěru třítýdenního klání a projelo i cílem závodu na pařížském bulváru Champs-Élysées.
S důrazem na elektromobilitu
Zbrusu nový elektromobil z Mladé Boleslavi se stal součástí flotily až 250 vozů, které ŠKODA poskytla organizátorům a vedení závodu. Plných 30 aut z nich tvořily modely rodiny ŠKODA iV s plug-in hybridním pohonem. Stejně jako jízdní kolo reprezentují trvale udržitelnou individuální mobilitu. Tour de France se proto stala také ideálním způsobem, jak tyto vozy představit mezinárodnímu publiku. RED
Srdce pro cyklistiku
Výrobou jízdních kol se začala před 125 lety psát historie automobilky. Proto ŠKODA AUTO dlouhodobě podporuje profesionální i amatérskou cyklistiku na nejrůznějších úrovních. Kromě Staré dámy nebo etapového závodu La Vuelta je partnerem řady dalších národních i mezinárodních cyklistických klání. Pevnou součástí rozšířené nabídky produktů značky tvoří i jízdní kola či cyklistické doplňky.
Proměna v utajení
P
řestavba vozu ENYAQ iV na Red Car začala na začátku letošního června a odehrávala se v naprostém utajení. Ve spolupráci s externí firmou se na ní podílely týmy útvaru Marketingu, které úpravy konzultovaly s odbornými útvary Technického vývoje. Snažily se o zachování maximální bezpečnosti, vlastností vozu a nulový zásah do komfortu posádky. Mezi nejtěžší úkoly patřila instalace střešního okna. Po vyříznutí otvoru využili technici střešní okno z modelu SUPERB včetně rámu a upravených výztuh. Pro snadnější vstávání ředitele v okamžicích, kdy z vozu během etapy diriguje peloton, mezi střechu a hagusy nainstalovali zhruba 40 mm vysokou podložku. Na středové konzoli zadních sedadel je umístěn ovládací panel ředitele závodu, který mimo jiné umožňuje rádiové spojení přes pět rádií s přepínáním, ovládání hlasitosti nebo obsluhu majáku. Tato nová elektrická zařízení si vyžádala speciálně navržené a vyvinuté externí napájení, které funguje bez zásahu do interního systému vozu. Skrývá se v boxu, který zabral zhruba polovinu zavazadlového prostoru a obsahuje dvě baterie o kapacitě 72 Ah, externí nabíječky, držák pro pět rádií a jejich řídicí jednotku.
Prozkoumejte ředitelský ENYAQ iV do detailu
Pro specifické potřeby Tour je vůz osazen speciálními klaksony.
vozů škoda v pořadatelské flotile
modelů ŠKODA iV na trati
Ujetých km
metrů n. m. se nacházel nejvyšší bod letošní TdF